streda 16. apríla 2014

Súťaž frankofónych divadiel IGRAM v Košiciach

Ahojte!! :)

Konečne som sa dostala ku notebooku takže môžem sa s Vami podeliť o svoje zážitky z tejto uletenej divadelnej súťaže, na ktorej som sa aj s mojou "divadelnou grupou" zúčastnila. Súťaž sa konala 7. apríla v košickom kultúrnom centre- Kasárne/ Kulturpark. 
Táto súťaž už 13 rokov poskytuje žiakom stredných a vysokých škôl možnosť zapojiť sa do vytvárania vlastného divadla, pretože svoju scénku(naša mala pol hodiny :)) môžete mať buď vymyslenú, vytiahnutú priamo z knihy alebo mierne upravený originál. 

Naše divadlo bola prepísaná originálna verzia hry Tartuffe od Moliéra, keďže témou tohoto ročníka bol cudzinec. 

 Stručný dej, ak by ste chceli pochopiť o čo šlo, keďže táto hra nie je preložená do slovenčiny(všetko sú brané ako postavy, nie skutoční členovia mojej rodiny) :

Bola to pre mňa veľmi zábavná hra, keďže som hrala jednu z hlavných postáv, ktorá však najmenej rozprávala, lebo som mala byť utiahnutá no inteligentná ocinkova dcérenka, ktorá bude súhlasiť s každým jeho návrhom. Lenže môj otec si zrazu zmyslel, že cudzincovi ktorého ani nepozná, usporiada svadbu so mnou, a môjho snúbenca sa mi snaží vytesniť z hlavy...čo sa mu ale nepodarí, pretože sa ma zastáva väčšina postáv(mama, brat, slúžka) pretože vidia, aký je Tartuffe(je to aj jeho meno) v skutočnosti. Lenže či otecko chce alebo nie, Tartuffe má iné plány a on nemá záujem o mňa ale o moju mamu, ktorá sa najprv zdráha ale potom neodolá tomuto cudzincovi, pričom ich nachytá môj brat, ktorý zavolá pozrieť sa aj môjho otca ktorý v tom momente zbadá po takej dlhej dobe, že urobil chybu a na konci celého divadla je tento cudzinec z domu vyhnaný valčekom na cesto(samozrejme v našom podaní). Pripomína to trochu krásku a zviera, kedže Mariane(ktorú som hrala ja) je mladé a pekné dievča a tento cudzinec ide pomaly ale isto do dôchodku a vyzerá odpudivo(mal by).
Myslím si, že táto súťaž už pre nás bola viac menej hračka, keďže premiéru sme mali originál vo Francúzsku kde zožala veľký úspech. Verím že toto nebola naša derniéra s touto hrou a že ešte budeme mať príležitosť niekde ukázať, na čom sme poctivo makali a učili sa texty aj v autobusoch, vlastne všade kde sa dalo a strávili sme hodiny skúšaním. Samozrejme to nebolo nekonečné drilovanie textu, boli aj zábavné časti, keď som kľačala na ihličkách pred spolužiakom čo vyvolávalo aj v publiku veľkú vlnu pobavenia a odprosovala ho, keď stará mama naháňala cudzinca s valčekom v ruke po celom javisku a mnoho ďalších..

Naše krásne 3. miesto bolo ocenené praktickými hrnčekmi, diplomom za účasť a slovnou pochvalou že sme sa stali "Skokanom roka"(bohužiaľ žiadnym pohárom :/) Tá usmiata žirafa v ružovej sukničke som ja :)

Verím že ak sa niekto na tento článok tešil, tak splnil jeho očakávania. Ak nie, napíšte mi čo by ste o tom chceli vedieť viac, myslím si že toho je ešte celkom dosť čo by sa dalo povedať, ale to by nebavilo nikoho čítať taký dlhočizný román. :)

Chceli by ste v najbližšom článku niečo konkrétne alebo vyberiem znovu nejakú tému? :) Máte skúsenosti s divadlom? Radšej sa pozeráte alebo by ste yšli aj na pódium a išli by ste si to zahrať či už v materinskom jazyku alebo by ste sa odhodlali aj na príbeh napr. vo francúzštine? :)

P.S. Verím že najbližšie sa dokopem skôr ku písaniu ;)
xoxo Lussie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Welcome to my life!

Ahojte! Je zvláštne opäť písať nejaký článok po sto rokoch, ale až teraz počas skuškového obdobia keď mám samozrejme rozlietanú hlavu všad...